Tyto webové stránky používají k poskytování svých služeb soubory Cookies. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů Cookies .

Facilitace

Learn with LOGEX12.Months.1 2024

Aby to ve firmě/rodině/vztahu mohlo fungovat, musí se nejdřív všichni naučit společně komunikovat. A s tímhle heslem jsme se rozhodli roztočit kolečko workshopů na téma: KOMUNIKACE. A protože se rádi o nové znalosti podělíme, rozhodli jsme se o tom napsat pár podmětů i sem, na náš blog.

Dneska se budeme věnovat tématu Facilitace.

A CO SI POD TÍMTO POJMEM PŘEDSTAVIT?

Je metoda, která má usnadnit mezilidskou komunikaci. Znamená to, že facilitace má komunikaci učinit zejména jasnou, srozumitelnou, efektivní, konstruktivní, nekonfliktní apod. Účelem facilitace je efektivní dosažení cíle komunikace a současně spokojenosti účastníků. Toho je dosaženo zejména přípravou, vedením procesu a použitím vhodných nástrojů a technik facilitátorem.

KDY POUŽÍT FACILITACI?

Když potřebujete:

  • využít potenciál všech účastníků
  • zapojit lidi do procesu
  • udělat zásadní rozhodnutí
  • dosáhnout vysoké úrovně porozumění
  • pokud chcete posílit vztahy uvnitř skupiny

Ideální je do procesu zapojit roli nezaujatého Facilitátora. Proč se to vyplatí?

  • Je neutrální vzhledem k obsahu
  • Je neutrální ve vztahu k účastníkům
  • Je zodpovědný za proces a splnění úkolu
  • Vede skupinu během schůzky, ale nevede samotnou skupinu

PŘÍPRAVA NA FACILITOVANOU SCHŮZKU

Popřemýšlejte o:

1. Předmětu, produktu (úkolu):

  • Jaký je náš cíl?
  • Proč pořádáme tuto schůzku?
  • Jaký je její hlavní cíl?
  • Co se stane, pokud schůzka neproběhne?
  • Jak poznáme, že jsme uspěli?
  • Co by měl být její hmatatelný výsledek?
  • Co by mohl být ještě výstupem schůzky?

2. Účastníci:

  • Kdo se schůzky zúčastní?
  • Jaký může být přínos jednotlivých účastníků?
  • Jaká jsou jejich očekávání?
  • Jaká by měla být jejich role?

3. Potenciálních problémech:

  • Jaké problémy a obtížné situace by mohly nastat během schůzky?
  • Jak můžeme předejít možnosti dosažení požadovaného výsledku a naplnit účel schůzky?

4. Procesu:

  • Jaké kroky bychom měli učinit během schůzky k naplnění předmětu schůzky, s ohledem na požadovaný výsledek, přítomné účastníky a problémy, které jsou pravděpodobné?
  • Jaké konkrétní techniky budeme používat?
  • Kolik času budeme potřebovat na jednotlivé kroky a na celou schůzku?

5. Příprava:

  • Pozvánka: Jak by měla vypadat pozvánka a kdy setkání proběhne?
  • Praktické záležitosti: Čas, prostor, technika, pomůcky, tištěné materiály pro účastníky. Program: Pořadí témat a časový harmonogram.
  • Pravidla: Jaká pravidla by mohla této schůzce pomoci?
  • Poznámky: Vlastní poznámky pro facilitátora k zachycení průběhu schůzky.

školení 2024

školení 2024
ZÁVĚR

"To, co řekneme na konci schůzky, ovlivní to, co účastníci odnesou s sebou."

Musíme:

  • Uzavřít všechna témata (nebo komentovat, co nebylo pokryto)
  • Ocenit a poděkovat
  • Učinit jasné, že schůzka skončila

Měli bychom:

  • Shrnutí všeho, co se stalo
  • Zhodnotit naplnění cílů Zkontrolovat a přidat k výsledkům
  • informovat účastníky o dalších krocích

Můžeme:

  • Poskytnout prostor pro otázky
  • Rekapitulovat úkoly
  • Žádat o zpětnou vazbu

Pokud preferujete efektivní meetingy, které se rychle doberou konce a mají jasný výsledek, tak by pro vás mohla být facilitace dobrý volba.

Sleduj nás a už ti nic neunikne!

MichaelaKnapkova

Michaela Knápková

Talent Partner
LinkedIn

Chceš se nás na něco zeptat? Tak nám napiš!

Žádný soubor nenahrán (max. 5MB)

Místo CV nám klidně hoď odkaz na Tvůj LinkedIn do zprávy

Odesláním tohoto formuláře souhlasíte s evidencí Vašich údajů v naší interní databázi kandidátů, kde je budeme evidovat po dobu 3 let.

Sleduj nás a už ti nic neunikne!

Kontakt

Jak se k nám dostaneš?Jak se k nám dostaneš?

Kde nás najdete

Nové sady 25, budova Titanium
602 00 Brno
Česká republika
MichaelaKnapkova

Michaela Knápková

Talent Partner
LinkedIn

Naše příspěvky z Instagramu